Work/Portfolio 2016

Here we can see a video report of the installation.

 

Aquí se puede observar el reportaje de la video-instalación. 

The hidden part of human condition (2016)

La Bellezza della distruzione (2016)
Scan Photography 
Methacrylic

Wow-Man (2016)

Photography

77 x 53 cm 

Deux ex machina (2016)

Scan and print on aluminum 

60x60 cm 

Webcam failure (2016)

Screen capture and print on methacrylate

15x5 cm each one 

What I am (2016)

Scan and print on foamboard

Campbell's tomato soup version (2016)

Scan and print 

29,7x21 cm

Infowar (2016)

Scan and print 

2x29,7 cm

29,7x21 cm

21x29,7 cm

100x75 cm

 

Sabiendo de mi nada,


Nada sabe más de mi que yo misma.


Y a la conversación ensimismada


me doy la vuelta y miro hacia otro lado.


Nada dijo que allí me quedara,


envuelta en la desnudez del tiempo


entre tanto trazo negro.


En aquel momento dejé de existir


Derretí mi propia materia en el espacio


Mi estructura ósea polvorienta


arraigada a la vida


a la Muerte se entregó abriendo sus piernas


siendo Nadie dentro de Nada la esclava en la plegaria a un Dios

 

inexistente. 

 

 

Knowing nothing about me ,
Nothing knows more about me than myself.
And the conversation self-absorbed
I turn and look away .
Nothing told me to stay there,
wrapped in nakedness time
among black stroke.
At that moment I ceased to exist
I melted my own stuff in space
My dusty bone structure
rooted to life
so that Death opened her legs being
Nothing inside Nobody the slave in prayer to a nonexistent God.

Nothing, Nobody, Time and Death (2016)

Intaglio on paper series 

Harry Haller's psychoanalysis print (2016)

Based on Steppenwolf story written by Herman Hesse 

3D print 

20 cm high 

Praying Mother Lear of S.Dalí (2016)

Photography 

Variable size 

¿Tú que crees amor? Inma García Avilés' book (2016)

Front and back cover